Oszczędzam drzewa

Mariusz Biernat

Uczniowie nie lubią sprawdzianów, ale muszę przyznać, że i dla mnie testowanie jest mordęgą. Nawet jeśli wybiorę gotowy sprawdzian, to muszę go ocenić. A to wymaga czasu, uwagi i cierpliwości. Jestem nauczycielem proekologicznym, więc nie chcę marnować ani czasu, ani papieru.

 

Stopniowo żegnam się z kserówkami i coraz częściej wybieram testowanie  interaktywne.  
Z pożytkiem dla mnie i dla moich uczniów. Jest atrakcyjniej i szybciej, z lepszej jakości informacją zwrotną. Mam wgląd w postępy uczniów i jeśli tylko jest taka potrzeba, mogę udzielić im wsparcia.

 

Spośród wielu  programów do testowania najbardziej lubię Socrative. Można z niego korzystać z przeglądarki komputera albo ze ściągniętej na smartfona aplikacji. W klasie i w domu. Indywidualnie i do pracy w grupach.

 

Jeśli jeszcze nie znasz tej aplikacji, wypróbuj ją w roli ucznia. Otworzyłem quiz "Niemcy - wiedza ogólna", do którego przystąpić może każdy, kto wejdzie na stronę https://b.socrative.com/login/student/ lub odpali na swoim smartfonie aplikację Socrative Student i wpisze nazwę mojego "Room-u" (MARIO81) oraz poda swoje imię i nazwisko lub Nick.  

 

Zobacz teraz, jak zarejestrować się programie i jak utworzyć prosty test.

 

 

 

A to mój drugi filmik, w którym wyjaśniam, jak zadać quiz uczniom.

 

 

Write a comment

Comments: 0