Iwona Moczydłowska:
Wśród podstawowych kierunków realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2018/2019 znalazły się dwa szczególnie istotne dla nauczyciela języka
obcego:
Priorytet 2. Wdrażanie nowej postawy programowej kształcenia ogólnego. Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
Priorytet 4. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci.
Cały ten blog pełen jest propozycji użycia różnych narzędzi Web 2.0 do kreatywnej realizacji celów i treści podstawy programowej. Dzisiaj czas na Vocaroo, kolejne narzędzie z cyfrowego piórnika nauczyciela języka obcego.
Zobacz mój filmowy instruktaż do Vocaroo, a potem zapoznaj się z pomysłami na jego wykorzystanie w procesie uczenia się i nauczania. Możesz też dodać swoje sugestie.
Wykorzystaj Vocaroo jako narzędzie aktywnej pracy uczniów, np. niech to będzie:
- Wypowiedź ustna
Stworzysz w ten sposób warunki do rozwijania sprawności językowej, tj. mówienia oraz do podnoszenia kompetencji cyfrowych uczniów. Przygotowana na spokojnie wypowiedź może podlegać Twojej ocenie i być podstawą do informacji zwrotnej w duchu oceniania kształtującego. Tematów jest wiele, wystarczy zrealizować te elementarne, zawarte w wymaganiach szczegółowych postawy programowej p.V.
- Językowa praca projektowa prezentowana na wystawie
Piękny sposób na realizację priorytetów edukacyjnych. Uczniowie nagrywają komentarz głosowy do zdjęcia/rysunku/itd. Prace eksponowane są na wystawie wraz z kodami QR, które odbiorcy skanują za pomocą urządzeń mobilnych, aby uzyskać dostęp do nagrania (Kodom QR poświęciłam na tym blogu oddzielny artykuł).
- Głośne czytanie tekstu
Sprawdzisz wtedy i ocenisz wymowę, intonację, itd.
- Element portfolio uczniowskiego - obok prac pisemnych, filmów.
Nauczycielu, wykorzystaj też Vocaroo do nagrania swojego głosu, wiadomości, polecenia itp. To świetny sposób na zanurzenie uczniów w języku docelowym, ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, no i jaka odmiana!
- Nagraj polecenie
Wyświetl kod QR prowadzący do nagrania – niech uczniowie go zeskanują swoim smartfonem. W domu odsłuchają nagranie i dowiedzą się, jaka jest praca domowa, co i jak mają zrobić.
- Przekaż wiadomość
Wyślij ją uczniom pocztą elektroniczną, albo jeszcze lepiej - opublikuj na blogu, czy też w grupie na Facebooku. Choć długość nagrania nie jest limitowana, nie ma sensu przesadzać, bo kto to odsłucha.
Write a comment