Iwona Moczydłowska, Katarzyna Drabarek:
Wyobraź sobie narzędzie, które ma zalety Facebooka, a jednocześnie nie posiada jego wad. Jest idealne do rozwijania umiejętności językowych, jak również umiejętności ponadprzedmiotowych. Na dodatek jest bezpłatne.
Pomysł na wykorzystanie Fakebooka na zajęciach językowych jest prosty:
- praca projektowa w małej grupie (optymalnie 2-3-osobowej).Zadaniem grupy jest zbudowanie profilu np. celebryty.
Zadanie wymaga wyszukania danych osobowe, faktów z życia, osiągnięć, relacji z innymi osobami. Poszukiwanie informacji prowadzone jest głównie w Internecie – przyda się wtedy Pinterest!
Już na etapie poszukiwań można przydzielić role poszczególnym członkom grupy. Niech się wcielą w Znajomych celebryty. Dodawanie kolejnych postów na profilu będzie dla wszystkich wielką zabawą ze skutkiem dydaktycznym.
Uczniowie zastosują wiedzę leksykalną i gramatyczną. Będą czytać, pisać, reagować językowo, mediować, a przy tym rozwijać umiejętności cyfrowe i pracy zespołowej.
Narzędzie z powodzeniem można wykorzystać w projektach eTwinning, o czym mówi autorka filmu instruktażowego o Fakebooku, Katarzyna Drabarek.
Write a comment