Gamifikacja lekcji z Blooket

Anna Mirońska:

Popularny obecnie termin, gamifikacja/grywalizacja, w odniesieniu do edukacji to prostu użycie gier w procesie nauczania. Grać czy nie grać na lekcji - oto jest pytanie. Ja odpowiadając na to pytania nie przeżywam hamletowskich rozterek.

 

Odpowiednio dobrane gry są nie tylko wspaniałą motywacją do nauki, pomocą przy zapamiętywaniu materiału, ale też umożliwiają naukę umiejętności, takich jak współpraca i radzenie sobie ze stresem, przydatnych i teraz, i w przyszłości. A jednym z celów zapisanych w podstawie programowej jest właśnie kształcenie umiejętności współpracy.

Pamiętajmy jednak, że oprócz zwiększenia motywacji i aktywizacji uczniów, gry mają one również pomóc uczniom w nauce. W związku z tym powinny one zawierać materiał zgodny z podstawą programową.

 

Wszystkie te założenia mogą być z powodzeniem realizowane przez używanie na naszych lekcjach gier dostępnych na stronie http://www.blooket.com. Znajdują się tam bezpłatne gry, które możemy uruchomić po stworzeniu zestawu pytań lub po odnalezieniu na stronie gotowych materiałów. Należy dodać, że zarówno my, jak i uczniowie korzystają ze strony bezpłatnie.

 

W poniższym nagraniu pokazany został sposób znajdowania i szybkiego tworzenia zestawów oraz uruchamiania gier. Jestem pewna, że i uczniowie, i nauczyciele docenią łatwość korzystania zasobów serwisu Blooket, jego uniwersalność, jak również pozytywny wpływ na wiedzę uczniów.

 

Write a comment

Comments: 0